معرفی کتاب: تفکر استراتژیک

بعد از چند ماهی که از خریدن این کتاب می‌گذشت، عاقبت فرصت مطالعه آن به دست آمد. علی رغم ضخامت کم این کتاب، محتوای ارائه شده که به زبانی ساده نوشته شده است، شامل راهنمایی‌های کلیدی‌ست که می‌تواند برای بسیاری از مخاطبین راهگشا باشد.

در این کتاب روی دو موضوع بیش از همه تاکید شده است. دو موضوعی که همه از اهمیت آن با خبریم اما هنوز مدیران زیادی هستند که علی رغم دانستن آن، ضعف های زیادی را در مدیریتشان شاهد هستیم:

۱- اولویت بندی

۲- روحیه پرسشگری

مبتلا بودن سیستمها و مدیریت به سندرم “حیفه”، ناتوانی در “نه” گفتن به موضوعات وقت گیر، شرکت در “جلسات” بی ربط و… همه از موضوعاتی هستند که نشان از ضعف مدیریت در اولویت بندی‌ست.

اگر کارمندی ساده یا مدیر واحد و یا حتی مدیر عامل هستید، توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه و نکات آن را به کار بندید. داشتن ۴ کاغذ پاره در قامت تابلوی روی دیوار اتاقتان، به اسم رزومه، از شما مدیر نمی‌سازد. حال می خواهد کارمندی عادی باشید یا مدیر عامل یک شرکت اسم و رسم دار!

رزومه همون کیفیت مدیریت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *